Didmenininkams

Stiklo valytuvai


  Dauguma gamintojų, tame tarpe Trico, Bosch, Valeo, Denso rekomenduoja, valytuvus keisti kas šešis mėnesius. Praktikoje, vairuotojai dažnai laukia, kol valytuvai visiškai praranda gebėjimą valyti ir tik tada ryžtasi juos keisti - nepaisant to, kad valytuvai šiandien kainuoja mažiau nei jie kainavo prieš 30 metų.

Bėda ta, kad dauguma žmonių nesupranta, kokie svarbūs valytuvai yra vairavimo saugumui. Remiantis Europos automobilių draudikų asociacijos duomenimis, vieno iš penkių eismo įvykių priežastis - blogas matomumas ir pagrindinis to faktorius - susidėvėję valytuvai. Šiuolaikiniai valytuvai buvo sukurti kaip tik po tokio įvykio, kai 1917 metais JAV impresarijus John Oishei, važiuodamas per lietų, atsitrenkė į dviratininką. Jis buvo taip sukrėstas, kad net įkūrė bendrovę (Tri-Continental korporaciją, vėliau pavadintą Trico) gaminančią stiklo valytuvus!

Naujausi tyrimai rodo, kad ne mažiau kaip 80% transporto priemonių Europos keliuose turi rimtai susidėvėjusius stiklo valytuvus ir 98% vairuotojų net nežino, kad taip gali pažeisti tam tikrose šalyse galiojančius įstatymus.

Ne vien tik žiemos prekė

Vidutiniškai valytuvai valo stiklą daugiau kaip milijoną kartų per metus ir keliauja kelis šimtus kilometrų stiklu, todėl nusidėvėjimas yra neišvengiamas. Valytuvo trintis į stiklą, kartu su temperatūros šuoliais, lietumi, kruša ir sniegu, palaipsniui mažina valymo efektyvumą. Ozono poveikis, kelių druska, vabzdžių liekanos ir ultravioletiniai saulės spinduliai gilina problemą. Nors valytuvo šluotelė pagaminta iš natūralios gumos yra labiausiai lanksti ir elastinga, geriausiai tinka valyti stiklą, galiausiai ji suyra ir praranda savo elastingumą.

Karštis deformuoja gumą; šaltis padaro ją trapią. Ir kuo mažiau valytuvas yra naudojamas, tuo blogiau jis valo. Karštame, sausame klimate, valytuvo šluotelės guma suyra greičiau nei klimato zonoje su didesne klimato kaita. Dar blogiau, aukštoje temperatūroje, valytuvo šluotelė prikepa prie stiklo ir kai vairuotojas įjungia valytuvus pirmą kartą per daugelį savaičių, valantis stiklą paviršius atplėšiamas, palikdamas grubią ir netolygią valymo briauną.

Pakeisti ar atnaujinti?

Berėmio valytuvo (arba plokščio valytuvo) pasirodymas rinkoje yra svarbiausia pastarųjų metų konstrukcinė naujovė. Šio tipo valytuvuose prispaudimo jėga tolygiai paskirstyto dėka spyruoklinės plieno juostos, o ne keleto svirčių pagalba, kaip tradicinės konstrukcijos valytuvuose. Nauja konstrukcija ne tik panaikina trintį susidarančią tarp tradicinės konstrukcijos valytuvų svirčių, tačiau ir geriau atkartoja priekinio stiklo formą, nes šiuolaikinės automobilių dizaino tendencijos reikalauja vis ilgesnių valytuvų. To rezultatas - geriau nuvalytas stiklas.
Plokščias valytuvas turi ir kitų privalumų. Valytuvas yra žymiai lengvesnis, jis tyliau veikia ir darbui reikalauja mažiau energijos. Turėdama žemesnį profilį nei tradicinis stiklo valytuvas - atrodo geriau, turi mažesnį oro pasipriešinimą važiuojant dideliu greičiu ir turi mažiau galimybių užsikimšti ledu ir sniegu žiemos metu.

  Valytuvų nusidėvėjimo požymiai ant jūsų stiklo: